vrijdag 21 augustus 2009

acclimatiseren

De dag begon vandaag al vroeg. Om kwart over 7 werden we, samen met nog een aantal van onze groep, verwacht in de lobby van het hotel om vanaf daar wederom naar de jachthaven te vertrekken. Deze keer voor een Whalewatch safari!
In de haven lag dezelfde boot als die van gisteren op ons te wachten en deze bracht ons naar de Indische oceaan. De tocht begon al goed, want na een paar minuten zagen we dolfijnen rond onze boot springen! Volgens de gids beloofde dit veel goeds, want als je al zo vroeg tijdens de tocht dolfijnen zag, dan zouden er ook veel walvissen te zien zijn. Toen we een eindje op zee waren, hoorden we voor het eerst: 'WHALE ON THE LEFT SIDE!!!!!' En inderdaad zagen we in de verte een spuiter (maar niet veel meer). Hierna bleef het een hele tijd rustig, maar na een tijdje zagen we plotseling twee walvissen naast de boot. Deze waren erg dichtbij en het was super mooi om te zien hoe ze als twee synchroonzwemmers door het water gleden. Helaas hadden ze geen zin om erg hoog uit het water te springen.


De twee synchroonzwemmers

Na deze walvissafari werden we door het busje afgezet bij het Convention Center. Hier moesten we ons definitief inschrijven en een ware grieptest ondergaan. Deze bestond uit het meten van de temperatuur en we moesten een vragenformulier invullen. Papa en ik zijn gelukkig allebei gezond bevonden;-)

Na deze administratieve rompslomp heb ik nog een uurtje getennist, samen met Glenn, Frank en Bob. Dit had ik even nodig, want vorige week tijdens het toernooi in Almelo was ik echt bagger (en dat is totaal niet overdreven).
Tot mijn grote vreugde ging het vandaag weer erg goed en had ik mijn oude vorm weer terug!!!! (Voor mijn tenniskenners: deze was weer hetzelfde als aan het einde van de competitie) Ik kan nu dus met veel meer zelfvertrouwen mijn eerste wedstrijden tegemoet zien.

Straks hebben we een barbeque met het hele Nederlandse team. Deze is georganiseerd door de kok in ons midden en gesponsord door de consul van Queensland. Dat zal vast ook gezellig worden!
Het is nu zo langzamerhand tijd om die kant op te gaan. Eet smakelijk ;-)

4 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je mooie verhalen Hilde. Het lijkt me geweldig om dit alles mee te maken. Ik kijk ook uit naar de verhalen van Michelle.
    Geniet er nog van !!!
    Kate (moeder van Glenn)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hilde,

    ben blij dat jij een beetje trouw schrijft en geweldig dat jullie walvissen hebben gezien, oo kal wilde ze niet uit het water springen.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow het ziet er echt fantastisch uit!! Ontzettend mooi..
    Morgen dus de traindag... Ik wens je veel succes en hoop dat het niet al te warm is!!
    Dikke kuss mit

    BeantwoordenVerwijderen