maandag 24 augustus 2009

Nu wordt het menens

Vandaag zijn de Spelen dan echt van start gegaan. Gisteren is er natuurlijk al wel een minimarathon gelopen, maar vandaag stonden er voor het eerst meerdere sporten op het programma. Dit waren squash, volleybal en bowling. Het Nederlandse team heeft het hierbij heel erg goed gedaan. Zo werden en bijvoorbeeld 3! gouden (Richard, Joachim en Thomas) en 1 zilveren medaille (Frank) bij het squash gewonnen. Het volleybalteam heeft wraak genomen op de bronzen medaille van 2 jaar geleden en hebben nu goud! Wat betreft het bowlen zijn er tot nu toe (half 11 ’s avonds) geen medailles gewonnen, maar daar kan inmiddels verandering in zijn gekomen, want 1 Nederlander was een uurtje geleden nog steeds bezig.
Ik heb vandaag helaas niet bij de deze sporten kunnen kijken, want voor mij stond er de officiƫle tennistraining op het programma. Deze duurde van half 1 tot half 4. Lekker midden op de dag dus en dat was te merken. De temperatuur liep op tot boven de 30 graden en morgen wordt het zo mogelijk nog warmer, dus dat hebben we weer lekker getroffen;-) Volgens de Australiƫrs is dit de warmste augustus maand ooit!!! Niks geen heerlijke Australische winter temperaturen van een graadje of 22-25, maar we naderen zelfs de Bankokse omstandigheden. Het is hier alleen lang niet zo vochtig, dus hoge temperaturen zijn een stuk beter te hebben.
Het trainen ging vandaag redelijk. Ik moest in het begin erg wennen aan de banen, want de hekken staan erg dicht op het veld, waardoor je al vrij snel in de hekken ligt.
Vanavond hebben we het Holland House geopend. Het ligt op ongeveer 20 minuten lopen van het hotel, maar het is een super mooi plekje. In het Holland House zijn de medaillewinnaars gehuldigd en stond de borrel klaar.
Ik ging al weer vroeg terug naar het hotel, want morgen is DE grote dag. Morgen moet het gebeuren… Pfff, spannend! Ik hoop dat ik kan slapen.
Good night mates!

6 opmerkingen:

  1. Dag mate,
    Wat ik nog mis in je verhalen..hoe is 't met de Aussies :p?! haha..
    Maare; fantastische resultaten dus al voor NL! Goed bezig met elkaar zeg!! That's the spirit he! Als ik het goed bekijk, lig jij nu al lekker te slapen (of je kunt niet slapen omdat morgen DE dag is..)! HEEEEEL VEEEEEEL SUCCES morgen! Tennis enkel is helemaal jouw ding, dus dat moet gewoon goedkomen! ZET EM OP!!!
    Liefs Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haai haai,
    Klinkt allemaal erg goed!! Hoop dat paps zich ook vermaakt, maar dat zal wel:-). Ik ga elise en Marijne leren duimen, dan gaan we dat morgen de hele dag doen. Heel erg veel succes en laat ze je poepie ruiken )).
    Enne, dat die hekken dicht op de baan staan is niet erg, 2 jaar geleden had je goud met squash. Dan heb je veel meer "last" van de hekken, uh muren ;-)
    kus Manja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heee Hil!
    Heeel veel succes nu het echt begint allemaal!;)
    Ik zal aan je denken!!
    Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hilde,

    heel veel succes morgen, ik duim voor je

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Hilde,

    gefeliciteerd, zag dat je gewonnen had, ben benieuwd naar je verslag en natuurlijk foto's

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Hillie,

    Nogmaals gefeliciteerd met Goud!!! Morgen met Glenn nog een keer.
    Blijf vooral verhalen op schrijven. Kus ook aan je pa.
    liefs,
    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen